Wednesday, March 16, 2011

TSUNAMI, beringat²lah wahai manusia... Khiamat semakin hampir

Assalamualaikum... peeps, Cik Bunga taknak cakap panjang lebar untuk entry nie.. Jom sama² kita renungkan nasib yang menimpa mereka nie... :(


DUA lelaki lari menyelamatkan diri dalam kejadian tsunami berikutan gempa bumi bermagnitud 8.9 yang melanda Sendai, Jepun, baru-baru ini. - Foto AP
DUA lelaki lari menyelamatkan diri dalam kejadian tsunami berikutan gempa bumi bermagnitud 8.9 yang melanda Sendai, Jepun


GEMPA bumi mengakibat gelombang tsunami ketika melanda pelabuhan Oarai Jepun, semalam. - Foto AP
gelombang tsunami ketika melanda pelabuhan Oarai Jepun, Nauzubillah....


LETUPAN kuat merosakkan loji nuklear ketiga Fukushima, dengan asap tebal dan api menjulang di reaktor berkenaan, hari ini. Punca kejadian dipercayai disebabkan tekanan hidrogen. - Foto AFP/NHK
LETUPAN kuat merosakkan loji nuklear ketiga Fukushima, dengan asap tebal dan api menjulang di reaktor berkenaan. Punca kejadian dipercayai disebabkan tekanan hidrogen


KEADAAN loji nuklear No 1 dan No 3 Daiichi Fukushima yang masih terbakar dan mengeluarkan asap selepas meletup semalam. - Foto DIGITAL GLOBE/REUTERS
 KEADAAN loji nuklear No 1 dan No 3 Daiichi Fukushima yang masih terbakar dan mengeluarkan asap selepas meletup


kepulan asap putih selepas Loji Nuklear Fukushima Daiichi terbakar


GAMBAR TERKINI tawyang nie ~ Tokyo Electric Power Co (TEPCO) melalui akhbar terbitan Jiji menunjukkan reaktor nuklear ketiga dan keempat yang rosak dan terbakar, di Loji Nuklear Fukushima, sebelah utara Tokyo.


PENGUNJUNG kedai buku berlindung di sebalik siling yang runtuh akibat gempa bumi berukuran 8.9 magnitud yang melanda Sendai, Jepun, hari ini. - Foto Reuters
Pengunjung kedai buku berlindung di sebalik siling yang runtuh akibat gempa bumi. Kesiannyer -___-)


MUATAN kontena bertaburan dan rosak teruk selepas dihempas gelombang tsunami terburuk dalam sejarah Jepun berikutan gempa bumi bermagnitud 8.9 pada skala Richter melanda Sendai, semalam. - Foto AP
kontena bertaburan dan rosak teruk selepas dihempas gelombang tsunami terburuk dalam sejarah Jepun 


DUA buah bot nelayan tersadai di jeti berdekatan pelabuhan Hachinohe, Aomori, hari ini selepas dibawa gelombang tsunami setinggi 10 meter berikutan gempa bumi bermagnitud 8.9 yang melanda utara Jepun semalam. - Foto AP

bot nelayan tersadai di jeti berdekatan pelabuhan Hachinohe


MANGSA gempa bumi di Kesennuma, Jepun yang berada di bahagian atas sebuah bangunan menghantar isyarat kecemasan SOS bagi meminta tolong. - REUTERS
Mangsa gempa bumi di Kesennuma, Jepun di bahagian atas sebuah bangunan menghantar isyarat kecemasan SOS bagi meminta tolong. Selamatkan lah mereka :(


MANGSA yang terselamat dalam kejadian gempa bumi yang mengakibatkan tsunami dibawa anggota penyelamat menggunakan helikopter keluar dari kediaman mereka di utara Jepun hari ini. - Foto REUTERS
MANGSA yang terselamat dalam kejadian gempa bumi yang mengakibatkan tsunami dibawa anggota penyelamat menggunakan helikopter keluar dari kediaman mereka di utara Jepun



Baca link dibawah nie jugak :-

6 comments:

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

smga mereka slamat kan cik bunga...
dan bermohon spya kite sntiasa dlm lindunganNya..amin

Natalia said...

SEDIH, TAKOT..SEMUA ADE...TAPI KITA PERLU REDHA SETIAP YG BERLAKU PASTI ADE HIKMAH TERSEMBUNYI..

Nurfazilah Cipa said...

pray 4 them..:'(

.::cintabungablogspot::. said...

Pink Mama ~ hopefully kn mama.. cian kat diorang :(

.::cintabungablogspot::. said...

Natalia ~ yess... u're right.. semua tu ade hikmah die kan :)

.::cintabungablogspot::. said...

Nurfazilah ~ ye btol... Ya Allah, selamatkan lah mereka. amin :|

TOP
Aii, takkan tengok je:)
 

Copyright © 2011 Reserved to ♥.::C i N t ª β u N g ª::.♥