Tuesday, March 29, 2011

Malaysia dijangka tidak terlepas dari GEMPA BUMI???? O__o)



"Rakyat Malaysia perlu lebih bersedia mulai sekarang kerana Malaysia dijangka tidak terlepas daripada mengalami kejadian gempa bumi pada masa akan datang" 

Demikian menurut Pakar Geologi, Prof. Madya Dr. Tajul Anuar Jamaluddin. 

Apakah persediaan tersebut.. Adakah membina bangunan dan rumah yang tahan gempa? Menyiapkan beg kecemasan dan beg bekalan disetiap rumah? Menyediakan amal ibadah yang secukupnya bagi menghadapi maut.. gempa bumi atau kiamat kecil???

Beringat² lah wahai teman...

*petikan dari The Peace*


Klik link² dibawah nie jugak untuk tatapan :-

22 comments:

Wan Gerrard said...

thanks ingatkan gerrard ^_^

JunAina said...

subhanallah...hanya Allah jua yg lebih mengetahui. bergetar hati ini...

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

dala tempat keja nana dekat denagn laut.huhu..cemas nye...

nur said...

Semoga sentiasa dilindungiNya...

Ibnushukran said...

subhanaAllah.. takutnya hati ni.. adakah cukup amalan kita bila tibanya hari kiamat.. masyaAllah.. same2 kita tngkatkan amalan kita sikit dmi sdikit..

Syakiela said...

time kasih ingatkan...masih banyak lagi dosa2x... ='(

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Wan gerrard ~ same2 tolong ingat mengingati :)

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Jun Aina ~ Allah yang menentukan semuanya kan sis. Allah Maha Besar...

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Nana ~ tempt keje dekat ngan laut??? Katne tu?

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Nur ~ same2 la kite berdoa. huuu~.~

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Ibnushukran ~ subhanallah... Takutkan :/ masih sempat lagi untuk tingkatkan amalan kita pada Allah... Subhanallah

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Syakiela ~ sempat lagi dear untuk m'baiki amalan kit a di dunia...

topimagine said...

so, hope sume yang rasa pahala xcukop lagi cepat2 beramal ibadat k :)

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Top ~ meh cik bunga damning sket ayat top "macam top imagine yg dull laser skang da ok" hahahahah...

~ mizzAmy ~ said...

takutkan. dah amalan pun tak cukup lagi nie. pastu macam2 bencana terjadi.

A d y . E i R a said...

thnks krana mngingatkn cyg...

Anis Adila Aris said...

hari tu pun ada bace..
banyak-banyakkan bertaubat, kita tak tahu ajal kita bila.. :(

Abhamz said...

salam, tq atas ingatan dan maklumat yang penting tu...

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Miz amy ~ mee to sis, takut sgt -__- wuuu...

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Adyeira ~ welkem dear... :)

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Anis ~ btol tu dear... kita dah byk buat silap kan, takutnyer... isk3..

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Abhamz ~ same² tlg meningatkan :)

TOP
Aii, takkan tengok je:)
 

Copyright © 2011 Reserved to ♥.::C i N t ª β u N g ª::.♥