Thursday, April 28, 2011

Ingatlah MATI sentiasa.. Dan ingatlah bahawa bila² masa je NYAWA kita bole DICABUT :(

 " Setiap yang hidup pasti akan mati"



Bagaimana keadaan kita mati? Mati muda, mati kerana dadah, mati ditembak, mati minum racun tikus? itu urusan kita sendiri kerana jalan hidup kita yang pilih walaupun panduannya telah diberikan Allah, tetapi yang pasti semua akan mati. Itu janji Allah.
Untuk yang beragama Islam, Nabi ada menyebutkan 
" Man aakhiru-kalamihi-laa-ilaha ill-allahu-dakhalal Jannah" 
Barang siapa diakhirkalamnya dapat ia menyebut nama allah [ dizahirkannya atau dalam hatinya] maka masuklah ia ke syurga.
Kedua, sabda Beliau bermaksud " Apa yang manjadi kelazimanmu...itulah yang akan kau bawa ketika akan mati" Jadi fikir-fikir sendirilah apa yang harus menjadi kelaziman kita.....


"Biar Ilmu sedikit tetapi diamalkan...jangan banyak Ilmu tetapi dipersiakan" 

*saling ingat mengingati la kite yerr*






Sambil tu nak ingatkan neyh jugak, heheh... jOm klik link berikut :)
INAI
BANNER UNTUK DITEPEK

13 comments:

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

nice info haaa!!~~
alahaiii lamanya nak bukak ni haa..
tp nice blog yaa!!
comellll...

pssttt: camane nak review cik bunga?? dah otai ni...keep it up blogging ya cik bunga!


salam singgah dari mummy weiyda
eppy blogging ya!

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Belog MTT said...

good info !! :)

CikBulat said...

betol2.. sebgai umat islam, kita kena saling ingat mengingati, langkah terbaik. jadikan juga blog sebagai medan dakwah :)

CikBulat said...

hoho, sis. cb xfaham tang tak kluar kat dashboard . knpa lak entry kita nak kluar kat dashboard kita. xda lak.

Miss Tira said...

Betullah apa yang Rasulullah cakap tu. "Apa yang menjadi kelazimanmu itulah yang akan kau bawa ketika mati" bermaksud kalau kuat merempit mati merempit, kalau kuat togak arak mati akibat arak kalau kuat ibadah mati dalam amal ibadat. :)

misz fae said...

gud info cik bunga!;)

CikBulat said...

ohh.. yang tuh, ahahaha.. bnda tu normallah sis.. kadang2 mmg xkluor.

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

erk..xfaham r apa cik bunga tanya ni...tu xtao nak tolong camane...erk..hehehee..


╔♫═╗╔╗ ♥
╚╗╔╝║║♫═╦╦╦╔╗
╔╝╚╗♫╚╣║║║║╔╣
╚═♫╝╚═╩═╩♫╩═╝ ♥MY BLOGGERS♥
♥salam singgah dari mummy weiyda♥
♥eppy blogging ya!♥

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Dekcik said...

cik bunga> dekcik pown same kdng x kuar..

yeah kite mmng kene munasabah diri tuk ingt mati..

entry terbaru..http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/perempuan-sekarang-dahsyat-jangan-main2.html

Maya Mayana said...

ingat mati n kubur tu sunat...ingat juga amalan yg bakal dibawa...ni entry dh kluar ni...dashboard tu kdg2 mengong sikit ikut line internet :)

nur said...

terima kasih dear ingatan ini.

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

btol tu.... umat islam mesti ingat kepada saat kematian2 kan... setiap manusia akan kemabli kepadaNYA

hanizeyecandy said...

thanks for the reminder

Cik bunga update blog pakai software lain or pakai blogger editor?

hanizeyecandy

TOP
Aii, takkan tengok je:)
 

Copyright © 2011 Reserved to ♥.::C i N t ª β u N g ª::.♥